úterý 1. května 2012

Dortíček ;)

Tak pro začátek. Neumím péct. V troubě se mi střídá maximálně kachna s bůčkem. Pár pokusů o sladkou dobrotu už proběhlo, ale zatím jen s výsledkem chutné, ale ošklivé. Proto jsem měla obrovskou radost, když jsem upekla dort, který tak i vypadal :)) Celý postup dortíku mám sice zachycený, ale v mobilu je pevně uzavřen (alespoň do doby než najdu kabel :)). Na co to tedy koukáme? Korpus ze staré kuchařky po babičce... Recepis: 4 vejce 7 dkg másla 14 dkg cukru nastrouhaná tabulka hořké čokolády 6 dkg polohrubé mouky
Do utřeného másla dáváme na střídačku žloutek a cukr. Když máme utřeno přidáme čokoládu. Ušleháme sníh, přidáme opatrně prosátou mouku. V míse se žloutky opatrně smícháme a dáme péct na tři čtvrtě hoďky tak na 155 stupňů, ke konci můžeme teplotu mírně zvýšit. Dort se smí rozkrájet až druhý den.
Jako vnitřní náplň jsem vybrala tento krém, do kterého jsem přidala čerstvé pokrájené jahody (pár kousků) a jahody podušené s trochou vody a moučkovým cukrem.
Dort jsem pak potřela máslovým krémem, do kterého jsem dala vanilkový cukr i čerstvou vanilku. Nesrazil se, byl báječně dobrý!!! Na povrch je třeba máslový, protože s ním si marcipán rozumí.
Další fází bylo vyřezávání lístečků a barvení marcipánu. Pozor, pokud vás Dr.Oetker přesvědčuje, že balení jeho marcipánu vyjde na dort o průměru 23 není to pravda ;) Marcipány je třeba koupit nejméně dva.
...a byl vážně moc dobrý! ;))

Žádné komentáře:

Okomentovat